[alogo] Επιτροχοειδές 3 προς 1

Για την κατασκευή του σχήματος:
1) Ξεκινήστε με ένα σημείο A και ένα ευθύγραμμο τομέα a.
2) Διαιρέστε το a σε N ίσα μέρη, έστω N=5 (εργαλείο: Διαίρεση σε N μέρη- ενώ πιέζετε το πλήκτρο F5 )
3) Ορίστε τα σημεία B, C, έτσι ώστε AB=(3a)/5, AC=(4a)/5 (εργαλείο: Παράλληλο-Ίσο ή Ctrl+Alt+Q)
4) Σχεδιάστε με κέντρο A, κύκλο b(δια του B), κύκλο c(δια του C).
5) Ορίστε ένα σημείο D στο περίγραμμα του c (εργαλείο σημείων ενώ πιέζετε το πλήκτρο SHIFT, δίπλα στο c).
6) Κατασκευάστε ένα νέο αντικείμενο κινητήρα.
7) Κατασκευάστε ένα κινητό σημείο E, ξεκινώντας από το D (δεξί κλικ στον κινητήρα, επιλέξτε "Moving",
έπειτα χρησιμοποιώντας αυτό το εργαλείο, επιλέξτε 1ον: το D, 2ον: τον ίδιο τον κινητήρα).
8) Πιέστε το πλήκτρο του κινητήρα μια φορά για να μετακινήσετε το E σε κάποια απόσταση από το D, έτσι ώστε να ξεχωρίσουν τα δύο σημεία. Κατόπιν πιέστε ξανά το πλήκτρο του κινητήρα για να σταματήσετε την κίνηση.
9) Ορίστε ένα σημείο F, έτσι ώστε το EF να είναι ίσο και παράλληλο με a/5 (εργαλείο παράλληλο-ίσο Ctrl+Alt+Q).
10) Κατασκευάστε κινητό (περιστροφικό) σημείο G, ξεκινώντας από το F και περιστρεφόμενο γύρω από το E ( δεξί κλικ στον κινητήρα, επιλέξτε "Moving", έπειτα χρησιμοποιώντας αυτό το εργαλείο, κλικ 1ον: στο F, 2ον: στον κινητήρα).
11) Πιέστε το πλήκτρο του κινητήρα μια φορά για να μετακινήσετε το G λίγο μακρύτερα από το F (αρχικά είναι πανομοιότυπα).
12) Σχεδιάστε ένα κύκλο e, με κέντρο E, που διέρχεται από το G.

[0_0] [0_1] [0_2] [0_3]
[1_0] [1_1] [1_2] [1_3]


13) Ορίστε κάποια σημεία στην περιφέρεια του e ( εργαλείο διάρεσης σε N μέρη, πιέζοντας F3 κλικ στο G).
14) Ενώστε το E με αυτά τα σημεία για να δώσετε την εντύπωση των ακτίνων του τροχού.
15) Προσαρτήστε μια πέννα στο G.
16) Πιέστε το πλήκτρο του κινητήρα για να ξεκινήσει η κίνηση.
17) Πιέστε το πλήκτρο F2 ενώ το σύστημα κινείται. Η πέννα διαγράφει το επικυκλοειδές g.

Προσέξτε ότι ο κινητός τροχός e έχει 1/3 της ακτίνας του σταθερού κύκλου b, γι' αυτό και το όνομα _3to1 του εγγράφου. Μπορείτε ανάλογα να κατασκευάσετε επικυκλοειδή _NtoM ( M <N) για άλλους τυχαίους ακεραίους. Μπορείτε επίσης να κατασκευάσετε επικυκλοειδή με τυχαίο λόγο R/r , όπου R η σταθερή ακτίνα κύκλου και r η ακτίνα του κινητού κύκλου.


Produced with EucliDraw©